نمایه کلیدواژه ها

تمام نسخه ها
:: آمریکا دستیابی به راهکارهای بهبود شرایط آموزشی کارشناسی ارشد هنر تصویرگری با قیاس بین برنامه آموزشی دانشگاه تهران و آکادمی هنر سانفرانسیسکو [دوره 6، شماره 11]
:: ابیانه قیاس تزئینات گره‌چینی در ساختار بصری پنجره‌های بازشو دو روستای تاریخی ماسوله و ابیانه [دوره 10، شماره 19]
:: ارده‌خوانی مطالعه تطبیقی نقش زنان در موسیقی سوگ اقوام بختیاری و سیستانی (با تاکید بر بررسی آیین‌های سوگواری گاگِریوَه و اَرده‌خوانی) [دوره 14، شماره 28]
:: استی‌لادر. مقایسه به‌کارگیری کهن‌الگوی عاشق در ویژگی‌های بصری و شخصیت سه برند شنل، نسکافه و استی‌لادر [دوره 15، شماره 30]
:: اگزیستانسیالیسم تحلیل تطبیقی ذبح فرزند در نقاشی محمد زمان با نقاشی مارک شاگال بر اساس نگاه سورن کرکگور به داستان حضرت ابراهیم (ع) [دوره 15، شماره 30]
:: امام رضا بررسی تطبیقی دو شبیه‌نامه از شهادت امام رضا (ع) [دوره 4، شماره 8]
:: امر واقع. مطالعه تطبیقی چگونگی مواجهه پری و هامون (در آثار مهرجویی) با امر نمادین لاکانی [دوره 6، شماره 12]
:: انجیل مطالعه تطبیقی هنر تذهیب متون مذهبی ارامنه اصفهان با تذهیب‌های قرآنی مکتب اصفهان در دورۀ صفوی [دوره 8، شماره 15]
:: انقیاد مقایسۀ نحوۀ شکست طرح زندگی دو شخصیت‌ محوری فیلم هامون اثر داریوش مهرجویی [دوره 14، شماره 28]
:: اهریمن بررسی تطبیقی اسطوره آفرینش در کیش زروانی و اساطیر بومیان استرالیا [دوره 4، شماره 8]
:: ایران. مطالعه تطبیقی زیبایی‌شناسی پراگماتیستی در دو نمونه شعر-نقاشی تعاملی توسط هوش مصنوعی از دو فرهنگ چین و ایران(نمونه‌های مورد مطالعه: اثر پرندگان و ماهی‌ها از محمود فرشچیان و اثر کوه بهار و قایق ماهیگیری ) [دوره 15، شماره 29]
:: ایل شاهسون ایران مطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالی های شاهسون ایران شمال غرب، مرکز و جنوب [دوره 6، شماره 11]
:: ایلخانان و تیموریان مطالعه نقوش نشان مربع ماندارین در پوشاک ایلخانی و تیموری و تطبیق آنها با البسه یوان و مینگ چین [دوره 10، شماره 19]
:: بارت و گریمس مطالعه تطبیقی پرتره های شاهان متقدم و متأخر قاجار منقوش بر سکه ها و مدال ها از منظر نشانه شناسی اجتماعی [دوره 12، شماره 23]
:: بازنمایی حیات پس از مرگ مصداق‌یابی فلسفه راستین هنر کوماراسوامی از طریق تحلیل تطبیقی بازنمایی حیات پس از مرگ در معراج‌نامه میرحیدر و کلیسای بیت‌لحم اصفهان [دوره 14، شماره 28]
:: بافت تعبیر عناصر موسیقی و معماری با زبان مشترک نمونه‌موردی موسیقی و معماری سنتی ایران [دوره 6، شماره 11]
:: بالماسکه وکارناوال مطالعه تطبیقی ساختار بصری ماسک‌های آفریقایی و نقاب در آثار جیمز اِنسور [دوره 4، شماره 8]
:: باند صدا در سینما مطالعات تطبیقی طراحی موسیقی متن در بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌ها [دوره 11، شماره 21]
:: بلک‌هند. تحلیل نقد اجتماعی در آثار دو هنرمند خیابانی: بلک‌هند و بنکسی مطالعه تطبیقی محتوایی آثار بلک‌‌هند و بنکسی در نمونه‌های هنر خیابانی (گرافیتی) [دوره 11، شماره 22]
:: بلوچ. مطالعه‌ تطبیقی نقوش سفالینه‌های کلپورگان با نقوش سوزن‌دوزی بلوچ [دوره 4، شماره 8]
:: بیضایی. بررسی تطبیقی مفهوم «مام وطن» در سینمای آندری تارکوفسکی و بهرام بیضایی: مطالعه موردی فیلم آینه و باشو غریبه ای کوچک [دوره 15، شماره 30]
:: بینامتنیت مطالعه بینامتنی نقش «رویارویی سیمرغ و ارقم» قالی بازوبندی عصر صفوی (محفوظ در موزۀ متروپولیتن) مبتنی بر ابعاد برگرفتگی از «سام نامه» [دوره 12، شماره 23]
:: بینامتنیت ارائۀ الگویی برای شکل‌دهیِ موضوع در مطالعات و پژوهشهای تطبیقی در حوزۀ هنر با تاکید بر مطالعات میان‌رشته‌ای [دوره 10، شماره 19]
:: پارادایم بررسی نقش الگوهای هویت‌پرداز در هویت معماری معاصر ایران [دوره 4، شماره 8]
:: پوشش‌سر. بررسی تطبیقی پوشش‌سر مردان ادوار تیموری و صفوی (مطالعه موردی نگاره‌های شاهنامه بایسنقری و شاه طهماسبی) [دوره 12، شماره 24]
:: تاریخ‌نگاری. تحلیل روایت‌های هنر خوشنویسی در تاریخ‌نگاری گلستان هنر و مناقب هنروران [دوره 11، شماره 21]
:: تئاتر حضور سنت لائوکوئونی گوتهولد لسینگ در دو نوشته از رودُلف آرنهایم و اروین پانوفسکی در باب سینما [دوره 13، شماره 26]
:: ترکیب بندی مطالعه تطبیقی ترکیب بندی عناصر بصری و تغییرات خوشنویسی کتیبه‌ها در سکه‌های ایلخانی و تیموری [دوره 14، شماره 27]
:: ترکیب‌بندی تطبیق تذهیب‌های سه نسخه از قرآن‌های دوره قاجار با تأکید بر ویژگی‌های بصری آنها [دوره 7، شماره 14]
:: ترکیه بررسی تطبیقی نقش معماران خارجی در تحولات معماری معاصر ایران و ترکیه در سال‌های 1300 تا 1357ه.ش. (1920 تا 1979م.) [دوره 7، شماره 13]
:: تزئینات معماری مطالعه تطبیقی تزئینات معماری در نگاره‌های شاهنامه بایسنقری و هفت‌اورنگ ابراهیم میرزا [دوره 9، شماره 18]
:: تسهیل گرها ابهام زدایی از تفکر طراحی و شاخص های آن [دوره 6، شماره 11]
:: تصاویر انسانی قالی. مطالعه تطبیقی شخصیت پردازی در قالی‌ها و نگاره‌های مکتب تبریز دوم با موضوع شکار [دوره 13، شماره 25]
:: تصویرسازی علمی مقایسه تطبیقی تصویرسازی علمی نسخه الحشایش آستان قدس رضوی با نسخه های الحشایش پیش از آن [دوره 7، شماره 13]
:: تطابق فرم و نقش. مطالعه تطبیقی فرم و نقش ظروف فلز و آبگینه در سده‌های 5 و 6 هجری قمری [دوره 10، شماره 20]
:: تطبیق تطبیق الگوی سنت گرایی معماری با زبان الگوی کریستوفر الکساندر (رهیافتی بر تدوین فرآیند محور، نظام الگوی سنتی معماری) [دوره 12، شماره 24]
:: تناسبات. بررسی تناسبات حیاط مساجد دوره صفویه اصفهان [دوره 5، شماره 10]
:: تنجیم مقایسۀ تطبیقی تصویرسازی متون نجومی و تنجیمی در نگارگری ایرانی [دوره 11، شماره 22]
:: تن‌پوش‌های مردان مطالعه تطبیقی تن‌پوش‌های مردان در سفرنامه‌ها و نگاره‌های دوره‌ صفویه [دوره 6، شماره 12]
:: تیموری تحلیل تطبیقی آرایه های تذهیب صفحات افتتاحیۀ در نُسَخ مکاتب شیراز آل اینجو و تیموری [دوره 7، شماره 13]
:: جان سارکوفسکی بازنمایی جنسیت در نقاشی و عکاسی عهد ناصری بر اساس نظریۀ جان سارکوفسکی [دوره 11، شماره 21]
:: جغرافیای خیالی فرهنگی اندیشیدن سینمایی و قطعه قطعه‌سازی جغرافیای خیالی فرهنگی [دوره 7، شماره 13]
:: جفری یانگ. امکان‌سنجیِ تمرینات دلقک ژاک لوکوک در سایکودرام با تمرکز بر طرحوارۀ انزوای اجتماعی جفری یانگ [دوره 15، شماره 30]
:: جواد رستم شیرازی مطالعه تطبیقی روش عیسی بهادری و جواد رستم شیرازی در طراحی فرش اصفهان با تأکید بر شگردهای نقش‌‌مایه‌سازی آنها [دوره 7، شماره 14]
:: جورجو وازاری دو نگرش به تاریخ هنر: مطالعه تطبیقی فلسفه تاریخ هنر قاضی احمد قمی و جورجو وازاری در «گلستان هنر» و «زندگی هنرمندان» [دوره 8، شماره 16]
:: چلیپا مطالعۀ تطبیقی شیوۀ خوشنویسی چلیپایی مشابه از میرزا غلامرضا اصفهانی و غلامحسین امیرخانی [دوره 7، شماره 14]
:: چول هان بررسی وضعیت معنایی اِروس براساس دیدگاه بیونگ چول هان با نگاه به فیلم شرم [دوره 15، شماره 30]
:: خودنگاره‌های دوره اول رمبرانت خوانش خودنگاره‌های رمبرانت براساس مفهوم شئ لاکانی [دوره 10، شماره 19]
:: داسه بارور بررسی تطبیقی نخستین پیکرک‌های انسانی در داسه بارور (لوانت، میانرودان، آناتولی و غرب ایران) [دوره 4، شماره 8]
:: دانشگاه‌های هنری جهان. بررسی تطبیقی سرفصل دروس دوره کارشناسی طراحی‌گرافیک در ایران و منتخبی از دانشگاه‌های جهان [دوره 5، شماره 9]
:: درویش‌دوزی. بررسی تطبیقی سوزن‌دوزیِ ساشیکو در لباس سنتی ژاپن (کیمونو) و درویش‌دوزی در لباس اهل تصوف (خرقه) در ایران [دوره 8، شماره 15]
:: دگردیسی مطالعه تأثیرات گراورهای وارداتی بر ساختار نقاشی فرنگی‌سازی ایران دوره‌ صفوی بر اساس آرای ارنست گامبریچ و کندال والتون [دوره 10، شماره 20]
:: دوره ایلخانی. مطالعه تطبیقی تزیینات گره‌چینی و آلت‌های گره به کار رفته در گنبدهای غفاریه و کبود شهر مراغه [دوره 12، شماره 23]
:: دوره تاریخی ایران. بررسی تطبیقی تعامل هنر پیکره‌تراشی و نقش‌برجسته‌های محوطه بوتکارا‌ی پاکستان با دوره‌ تاریخی در ایران [دوره 5، شماره 9]
:: دوره معاصر میزان انطباق پذیری نقوش و درونمایه دیوارنگاره های دوره معاصر با معیارهای کیفی دیوارنگاری در فضاهای عمومی شهری اصفهان ازمنظر شهروندان [دوره 5، شماره 10]
:: دورۀ رنسانس تاریخ هنر بر محور هنرمند در دو جهان؛ بدایتِ تاریخ هنر در مغرب‌زمین و ایران‌زمین [دوره 5، شماره 9]
:: دیمین هرست. مطالعه تطبیقی ویژگی عدم قطعیت در آثار دو هنرمند معاصر (دیمین هرست و مایکل بورمانس) [دوره 8، شماره 16]
:: دیوارنگاره دوربان مقایسه تجلی الهه زولو و خدای پدر در دیوارنگاره دوربان با تکیه بر نظریه فضای سوم هومی‌بابا [دوره 6، شماره 12]
:: دیوارنگاره مراسم سلام معیارهای گفتمان هنری در نیمه اول و دوم عصر قاجار با تکیه بر ویژگیهای سبک‌شناختیِ دیوارنگاره صف سلام کاخ نگارستان و عمارت نظامیه [دوره 10، شماره 19]
:: رافائل مطالعه تطبیقی آثار صنیع‌الملک و تابلوهای مادونای فولین‌یو و عروج مسیح (ع) اثر رافائل [دوره 7، شماره 13]
:: راهکارهای بصری مشروعیت​بخشی راهکارهای بصری در مصورسازی و مشروعیت بخشی به احکام نجوم در فال‌نامه های مصور دوره صفویه [دوره 8، شماره 15]
:: رستم و دیو سپید تطبیق دگرگونی نقش‌مایه‌ دیو در نگاره‌های خان آخر شاهنامه‌های قاجار با دوره‌های تیموری و صفوی [دوره 14، شماره 27]
:: روابط تأثیر و تأثری مطالعه تطبیقی تأثیر و تأثر در ویژگی‌های تصویری معراج‌نگاره‌های صفوی و گورکانی [دوره 7، شماره 14]
:: رویکرد بینامتنی مطالعه تطبیقی لوگوتایپ‌های مصور مطبوعاتی و نشانه‌های فرهنگی در شعر دوره مشروطه [دوره 7، شماره 14]
:: زحل شاپورهفت‌دست‌فیل‌پا یا زحل؟ (خوانش آیکونوگرافیک نقش‌مایه‌ای از اسکندرنامه‌نقالی74-1273ﻫ.ق) [دوره 9، شماره 17]
:: زن. مطالعه ویژگی‌های سینمای پست‌مدرن ایران بر اساس نظریه نشانه‌شناسی امبرتو اکو (مطالعه موردی: فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی) [دوره 14، شماره 28]
:: زیبایی‌شناسی مطالعه پنج اثر منتخب از سفال نیشابور مربوط به قرون 2 تا 4 هـ‌‌‌‌‌‌.ق. در تطبیق با اندیشه‌های هنر مینیمال [دوره 6، شماره 12]
:: زیبایی‌شناسی در معماری و موسیقی عناصر زیباشناسانه مشترک در معماری و موسیقی (مطالعه موردی دوره رنسانس) [دوره 7، شماره 14]
:: زیورآلات نقش‌مایه‌های به‌کاررفته در هنر سیستان و بلوچستان [دوره 6، شماره 11]
:: ژاک دریدا تحلیلِ تطبیقی جایگاه نوشتار در کنش زیباشناختی سای تومبلی و فریدون آو بر اساس آرای دریدا [دوره 9، شماره 18]
:: ژان لئون ژروم بازتعریف هویت در آثار ژان لئون ژروم بر اساس رویکرد شرق‌شناسانه ادوارد سعید [دوره 12، شماره 24]
:: ژرار ژنت تحلیل نگاره به بند کشیدن ضحاک در شاهنامه طهماسبی و رشیدا بر اساس رویکرد روایت‌شناسی ژرار ژنت [دوره 12، شماره 23]
:: ساخت گرایی تکوینی ساختار معنادار نگارگری و طبقه اجتماعی هنرمندان در شاهنامه بزرگ ایلخانی و سمک عیار با رویکرد ساخت‌گرایی تکوینی گُلدمن [دوره 10، شماره 19]
:: ساختارهندسی مطالعه تطبیقی فرم نقشمایه های چهار محراب دوره ایلخانی در استان اصفهان (اولجایتو، مقبره پیربکران، مسجدجامع اشترجان، مسجدجامع هفتشویه) [دوره 6، شماره 12]
:: سده 8-6 هجری درآمدی بر شناخت مجسمه‌های سفالی جانورسان ایران در سده‌های 6 تا 8 هجری [دوره 7، شماره 13]
:: سربیشه مقایسه تطبیقی نقوش سفالینه های محوطه کَهنِک شهرستان سربیشه با نقوش سنتی گلیم و قالیچه های ذهنی باف معاصر این شهرستان در استان خراسان جنوبی [دوره 9، شماره 17]
:: سرطان تطابق فیلم و جامعه: سرطان در سینمای ایران [دوره 13، شماره 26]
:: سریال تلویزیونی یوسف پیامبر ترجمه بینانشانه‌ای داستان گریز یوسف (ع) از زلیخا در نگاره کمال‌الدین بهزاد و سریال تلویزیونی یوسف پیامبر [دوره 13، شماره 25]
:: سفال بررسی تطبیقی نقوش دست‌بافته‌های عشایر بختیاری با سفال‌های پیش از تاریخ جنوب غرب ایران [دوره 9، شماره 17]
:: سلام نازی ها تحلیل تطبیقی بازنمایی جنسیت در تابلوی "سوگند هوراتی‌ها" ژاک لویی داوید [دوره 13، شماره 25]
:: سلوک نفسانی بررسی تطبیقی هنر در آئین‌های فتوت اسلامی و ذن بودایی [دوره 4، شماره 8]
:: سوزان لاکمن مطالعه تطبیقی نظام آموزش رسمی صنایع دستی ایران و ترکیه با رویکرد "صنایع فرهنگی خلاق" [دوره 9، شماره 17]
:: سوژه. تحلیل تطبیقی بازنمایی سوژه زن در عکس های شبکه اینستاگرام بر اساس مفهوم حادواقعیت ژان بودریار [دوره 11، شماره 22]
:: سیاست‌هنری. مطالعه تطبیقی مضمون شکار در منابع تاریخی و رسانه‌های تصویری دوران فتحعلی شاه قاجار [دوره 14، شماره 27]
:: سیالیت. تحلیل نحوه بازنمایی ساحل در اشعار نیما یوشیج و مقایسه آن با آثار بهمن محصص [دوره 5، شماره 9]
:: سیمورچتمن. تحلیل روایت‌شناختی موزه‌های هنر با تاکید بر مفهوم قاب‌بندی به مثابه بُعد رویدادها بر اساس آرای میکه بال و سیمور چتمن [دوره 14، شماره 27]
:: شاکر علی تاریخ های موازی مطالعه تطبیقی تجربه هنر مدرن در آثار کوبیستی جلیل ضیاءپور (ایران)، شاکر علی (پاکستان)، جواد سلیم (عراق) [دوره 12، شماره 23]
:: شاهرخ مطالعۀ تطبیقی متن و تصاویر ابوبکر و امام علی(ع) در نسخ جامع‌التواریخ ایلخانی و تیموری [دوره 10، شماره 20]
:: شاهنامه بایسنقری مقایسه تطبیقی ‌آیین سوگواری در سه نگاره از شاهنامه دموت با تک نگاره شاهنامه بایسنقری [دوره 8، شماره 16]
:: شاهنامه تهماسبی پیکره‌بندی و موضوع در نگاره‌های ایرانی (بررسی نسخه‌نگاره‌های شاهنامه تهماسبی) [دوره 5، شماره 10]
:: شاهنامه داوری. بررسی تطبیقی شیوه‌های خوشنویسی در نُسخ خطی شاهنامه‌های رشیدا و داوری [دوره 8، شماره 15]
:: شاهنامه طهماسبی نگرشی تطبیقی به ارتباط متن و زبان تصویری دست در نگاره‌های شاهنامه طهماسبی [دوره 10، شماره 20]
:: شباهت معرفی معیار برای تحقیق تطبیقی مبتنی بر دیدگاه کری واک [دوره 6، شماره 11]
:: شعر. تحلیل عکس با گونه‌های زبانی [دوره 8، شماره 15]
:: شمسه مطالعه نگاره​های نمادین خورشید در محراب و سنگ قبرهای محرابی شکل قرن 4 تا 7 ه. ق. [دوره 7، شماره 13]
:: شیرین و فرهاد خوانش چهار نگارۀ عصر قاجار براساس نظریۀ ادراک دیداری ارنست هانس جوزف گامبریچ (مورد مطالعاتی: فرهاد، اسب شیرین را بر دوش می‌کشد) [دوره 7، شماره 13]
:: صفویان دیپلماسی و بازنمایی؛ تحلیل تطبیقی بازنمایی سفیر پادشاه صفوی در حضور فرمانروای گورکانی و عثمانی [دوره 10، شماره 20]
:: صفویه مطالعه تطبیقی دیوارنگاره های (شکار، بزم و چوگان) در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان و خانه پیرنیا نائین [دوره 9، شماره 18]
:: صنعت چاپ. کنش عوامل اجتماعی اثرگذار در شکل‌گیری گرافیک مدرن ایران در دوران قاجار [دوره 6، شماره 12]
:: طراحی گرافیک. تاملی در وجوه پدیدارشناسانه مینیمالیسم در گستره طراحی گرافیک [دوره 12، شماره 24]
:: طراحی محصول نقد نشانه‌شناسانه آثار فیلیپ استارک از دیدگاه بارت [دوره 7، شماره 14]
:: طراحی معماری مطالعه تطبیقی آثار لوکوربوزیه و زاها حدید براساس نظریه‌ی واگرا و همگرا گیلفورد در طراحی معماری [دوره 14، شماره 27]
:: طراحی و تولید سنتی بررسی گرایش به تفکر پایدار در سیستم طراحی و تولید سنتی ایران در آیین‌های فتوت اسلامی [دوره 7، شماره 14]
:: طراحی وبسایت های دانشگاهی ایران. تطبیق ویژگی‌های بصری وب‌سایت‌های دانشگاه‌های مطرح جهان با وب‌سایت‌های دانشگاه‌های ایران [دوره 6، شماره 11]
:: علی‌قلی خویی. نشانه‌معناشناسی تفسیر اجتماعی میرزاعلی‌قلی خویی از حافظ در تصویرسازی دیوان چاپ سنگی ۱۲۶۹ [دوره 6، شماره 12]
:: غایت‌مندی رابطه تفکر هنرمند با حُسن‌بینی و ارتقای کارآمدی او در فرایند خلق اثر برمبنای جهان‌بینی اسلامی [دوره 6، شماره 12]
:: فتحعلی‌شاه. مقایسه تطبیقی نقش‌برجسته​‌های ساسانی و قاجار [دوره 8، شماره 15]
:: فردریک پرلز مطالعه نظریه «لحظه قطعی» هنری کارتیه برسون و تطبیق آن با نظریه «گشتالت درمانی» فردریک پرلز [دوره 9، شماره 18]
:: فلیپ اسلندر واکاوی مفهوم زنده‌ بودن در مطالعات اجرا از منظر پگی فلن و فلیپ اسلندر [دوره 13، شماره 25]
:: فن خط کشی سنتی مطالعه ساختار هندسی نقاشی کشته شدن ارجاسب به دست اسفندیار در رویین دژ (نسخه شاهنامه بایسنقری 833 ق) [دوره 13، شماره 25]
:: فورسویل. تحلیل تطبیقی طرح جلد دو نسخه فارسی و انگلیسی کتاب تصویریِ «بغلم کن» اثر چیرائولو، بر اساس استعاره‌شناسی فورسویل [دوره 14، شماره 28]
:: فیلم کوتاه. تصویر در چهارپاره‌‌ها از قاب هنرهای تجسمی و تصویری [دوره 15، شماره 29]
:: فیلم «زیستن». بررسی تطبیقی فیلم «زیستن» و رمان «مرگ ایوان ایلیچ» بر اساس مفهوم «اصالت دازاین» از دیدگاه هایدگر [دوره 15، شماره 29]
:: قاجار. تأثیر عوامل اجتماعی- تاریخی ایران عصر قاجار در شکوفایی تعزیه عهد ناصری [دوره 5، شماره 10]
:: قالی هوشنگ شاهی بازخوانی قالی تصویری هوشنگ شاهی با روش اسطوره‌شناسی تطبیقی کنش‌گرا [دوره 9، شماره 18]
:: قاهره الگویابی نحوه استقرار ابنیه یادمانی، در دو محور شهری قرون نهم و دهم ه.ق.، بر مبنای گزارش‌های دو متن تاریخی [دوره 10، شماره 20]
:: قباله ازدواج مطالعه تطبیقی آرای ابوالوفا بوزجانی با ساختار هندسی صفحه آرایی قباله‌های ازدواج در دوره قاجار [دوره 9، شماره 18]
:: قدرت نرم نقش موسیقی در دیپلماسی: مطالعه تطبیقی دیپلماسی موسیقی چین و ایالات متحده پس از یازدهم سپتامبر [دوره 8، شماره 16]
:: قطب​الدین محمد قصه خوان مطالعه تطبیقی دیباچه دوست‌محمد گواشانی هروی و دیباچه قطب‌الدین محمد قصه‌خوان [دوره 7، شماره 13]
:: کارتیه استفاده از تکنیک مهندسی کانسی در مطالعه تطبیقی تأثیرات احساسی طراحی​های برندهای برتر طلا و جواهر بر دانشجویان دختر ایرانی؛ (مطالعه موردی: طراحی‌های سال 2017 برندهای تیفانی‌اند‌کو و کارتیه) [دوره 8، شماره 16]
:: کارول معرفی الگوهایی برای آموزش دانشگاهی نقد هنر تجسمی [دوره 5، شماره 10]
:: کاشی داستان بهرام گور و کنیزک در آیینه ادب و هنر [دوره 5، شماره 10]
:: کاشی خوانش سفالینه‌های سده‌های میانی ایران از منظر سنت‌گرایان و تاریخ‌گرایان [دوره 11، شماره 21]
:: کانونی شدگی. تحلیل زاویه دید بر اساس نظریه کانونی شدگی ژرار ژنت در دو نگاره معراج پیامبر اکرم (ص) از خمسه نظامی [دوره 15، شماره 29]
:: کتیبه ثلث مطالعه‌ تطبیقی کتیبه‌های کاشی‌کاری نگاره‌های شاهنامه بایسنقری با بناهای قلمرو شرقی تیموریان [دوره 9، شماره 17]
:: کتیبه‌های اصفهان. مطالعه تطبیقی اجرای کتیبه‌های کوفی آجری در پنج بنای سلجوقی در اصفهان [دوره 6، شماره 12]
:: کریستوفر نولان جهان به‌مثابه رؤیا، بحثی تطبیقی در اندیشه ابن عربی و فیلم اینسپشن [دوره 8، شماره 16]
:: گالری ملی لندن تحلیل تطبیقی مقوله زمان پریشی(آناکرونی) در گفتمان روایی بخش ساینزبری گالری ملی لندن برمبنای نظریه ژرار ژنت [دوره 11، شماره 22]
:: گرافیک مقایسه تعادل بصری در گرافیک خط نستعلیق؛ شیوه صفوی و معاصر با تکیه بر آثار میرعماد و غلامحسین امیرخانی [دوره 8، شماره 15]
:: گل چندپر مطالعه نقش مایه گل در ایران پیش از اسلام و تطبیق آن با نشان های قرآن های سده چهارم تا نهم ه.ق. [دوره 6، شماره 11]
:: گل‌رو نجیب اوغلو مطالعه تطبیقی نقوش هنر اسلامی از‌‌ دیدگاه سنت‌گرایی و تاریخی‌نگری بر اساس آرای ‌کیت‌ کریچلو و گل‌رو نجیب اوغلو [دوره 9، شماره 17]
:: گونه‌شناسی و معماری کاروانسرا. مطالعه تطبیقی فضای معماری کاروانسراهای صفوی شاخص در بازار اصفهان مطالعه موردی کاروانسراهای شاه، ساروتقی و مادرشاه [دوره 4، شماره 8]
:: ماریا نیکولایوا و کارول اسکات. مقایسه رابطه متن و تصویر در کتاب‌های داستانی-‌ تصویریِ برگزیده ایرانی و اروپایی – آمریکاییِ معاصر برپایه نظریه ماریا نیکولایوا و کارول‌ اسکات [دوره 5، شماره 9]
:: محرمات کورگانی. مطالعه تطبیقی طرح مُحَرمات کورگانی در گلیم ایل شاهسون با گلیم اقوام یکجانشینِ استان اردبیل در اواخر دوره قاجار [دوره 5، شماره 9]
:: محصولات فرهنگ محور. بازخوانی نقوش نمونه‌ای از قالی طرح باغی تبریز بر مبنای مدل‌های طراحی فرهنگ‌محور [دوره 13، شماره 26]
:: محمد جوکی.   مسئله‌ جانشینی در شاهنامه‌های مصور سه شاهزاده‌ تیموری (شاهنامه‌ها‌ی بایسنقری، ابراهیم سلطان و محمد جوکی) [دوره 12، شماره 24]
:: محمد داوری. مطالعه تطبیقی شاخصه های صوری نقاشی قاجار با چند نگاره از شاهنامه عمادالکتّاب [دوره 5، شماره 10]
:: محمد زمان. قیاس ساختار و محتوای نقاشی ذبح اسماعیل(ع): مطالعه موردی اثر موجود در تکیه هفت‌تنان (دوره زند) و اثر محمد زمان (دوره صفوی) [دوره 15، شماره 30]
:: مسجد جامع سمرقند مقایسۀ نقاشی های بُرج بابِل با نگاره هایی از بهزاد و اثری از صحیفه بانو، جهت یافتن شباهت​ها و تفاوت​ها [دوره 7، شماره 13]
:: مضامین حماسی مطالعۀ تطبیقی مضامین پرکاربرد صورتگری در نسخ مصور ایلخانی و تیموری [دوره 8، شماره 16]
:: مطالعات تطبیقی. مطالعه تطبیقی کاربرد فناوری در برنامه درسی هنر در کشورهای منتخب به‌منظور ارائه رهنمودهایی برای آموزش هنر در ایران [دوره 15، شماره 29]
:: مطالعه تطبیقی مطالعه تطبیقی قالی طرح زیرخاکی اراک با زیرخاکی کاشمر و تبریز از منظر سبک‌شناسی [دوره 15، شماره 30]
:: مطالعۀ تطبیقی. مطالعه تطبیقی آرایه‌های معماری فضای میانسرای خانه‌های اواخر دورۀ قاجار (1304-1260ه.ش) و پهلوی اول شیراز [دوره 13، شماره 26]
:: معماری تأثیر مبانی کیش مهر بر شکل‌گیری الگوی باغ ایرانی [دوره 15، شماره 30]
:: معماری اسلامی مطالعه تطبیقی «تزئینات نقوش هندسیِ گره (گره چینی)» در معماری اسلامی و قاعده عرفانی «تجدد امثال» در اندیشه ابن عربی [دوره 8، شماره 16]
:: معنویت. مطالعۀ تطبیقی آرای سیدحسین نصر و آنه ماری شیمل دربارۀ ابعاد معنوی خوشنویسی اسلامی [دوره 14، شماره 28]
:: مناسبات کل و اجزاء مقایسه ادراک تألیفی نزد اخوان‌الصفا با ادراک گشتالتی در هنر بر پایه مناسبات میان کل و اجزاء [دوره 13، شماره 26]
:: موزه ستاره‌شناسی اَدلر مطالعه تطبیقی نقوش و تزئینات اسطرلاب‌های صفوی ایران و مغولی هند (مطالعه موردی: اسطرلاب‌های موزه ستاره‌شناسی اَدلر) [دوره 9، شماره 17]
:: موزه. تبیین ارتباط میان تحولات نهاد موزه با گفتمان ملی‌گرایی در دوران مدرن و پسا‌مدرن [دوره 12، شماره 23]
:: موسیقیِ بداهه. بداهه‌پردازی در موسیقی دستگاهی ایران و ارتباط آن با شخصیت اجتماعی بداهه‌پرداز [دوره 5، شماره 9]
:: مینگ تاثیر مراودات فرهنگی ایران و چین بر طرح فرش‌های دستباف دوره صفوی در ایران و مینگ و چینگ در چین [دوره 13، شماره 25]
:: نشانه‌شناسی فرهنگی تحلیل گفتمانی نحوه قرارگیری بدن فتحعلی‌شاه و بدن ناصرالدین‌شاه در سپهرِ نشانه‌ای قاجار [دوره 9، شماره 18]
:: نقاشی آبی3. مقایسه‌ نحوه ظهور عناصر انتزاعی در سه گانه‌ آبی خوان میرو از دهه‌ 20 تا 60 م. [دوره 15، شماره 29]
:: نقاشی. تحلیل تطبیقی معیارهای موثر بر طبقه‌بندی هنرها در زیباشناسی کانت و دلوز با تأکید بر نقاشی [دوره 14، شماره 27]
:: نقش مطالعه کتیبه‌ها و تزئینات جامه‌های فتح زند و قاجار محفوظ در موزه‌های ایران [دوره 11، شماره 21]
:: نقش مایه​های هنری. مطالعه رابطه بینامتنی در سنت‌ها و نقش‌مایه‌های مشترک هنری تمدن ایلام و هخامنشی [دوره 8، شماره 15]
:: نقش‌مایه تأملی بر اهمیت نقش‌مایه شکار در اوایل دوره قاجار با تکیه بر شواهد هنری موجود [دوره 6، شماره 12]
:: نقوش اسلیمی و ختایی. مقایسه نقش‌مایه‌های گیاهی کاشی‌های کاخ ویران‌شده جهان‌نما با سایرکاخ‌های صفوی اصفهان [دوره 12، شماره 24]
:: نقوش تزئینی حیوانی مطالعه تطبیقی- تحلیلی نقوش سفالینه های آقکند با نقوش منسوجات قرن های چهارم تا ششم ه.ق. [دوره 6، شماره 11]
:: نقوش. معرفی و مطالعه‌ تطبیقی کاشی‌های کوباچه‌ حمام وزیر در شهر اصفهان [دوره 8، شماره 15]
:: نقوش. مطالعه تطبیقی نقوش آبگینه دوران سلجوقی ایران با فاطمیان مصر در سده‌های 5 و 6 هجری قمری [دوره 5، شماره 9]
:: نگارگری مطالعه تطبیقی مصورسازی سه نسخه خطی از «کتاب‌الحیل» بدیع‌الزمان جزری [دوره 9، شماره 17]
:: نگارگری ایرانی – اسلامی مطالعه تطبیقی عناصر بصری سه نگاره از کتب جامع التواریخ و مجمع التواریخ با موضوع جنگ احد [دوره 15، شماره 30]
:: نگاره کشتی شیعی بررسی مفهوم نجات‌بخشی در نگاره‌های طوفان و کشتی نجات‌بخش [دوره 10، شماره 19]
:: نگاره های بشارت تولد عیسی(ع) روایت تصویری و تطبیق نگاره های بشارت تولد حضرت عیسی(ع) در اسلام و مسیحیت [دوره 11، شماره 21]
:: نگاره های شیعی. تحلیل نگاره های فتح خیبر مربوط به دوره های تیموری، ترکمن و صفوی [دوره 5، شماره 10]
:: نگاره‌های عذاب مطالعه نگاره‌های عذاب در معراج نامه شاهرخی و تطبیق آن با نگاره های سوترای مقدس ده پادشاه [دوره 9، شماره 18]
:: نمادشناسی نقش و مفهوم اژدها در بافته های ایران و چین با تأکید بر دوره صفوی ایران و اواخر دوره مینگ و اوایل چینگ چین [دوره 6، شماره 11]
:: نماد. نمادهای انسانی و حیوانی موجود در سفالینه‌های مکشوفه در سه منطقۀ تل باکون فارس، تپه‌‌ سیلک کاشان و تپه گیان نهاوند [دوره 4، شماره 8]
:: نمایشنامه دنیای مطبوعاتی آقای اسراری مطالعۀ تطبیقی کاراکترهای اصلی نمایشنامه‌ها‌ی پلکان و دنیای مطبوعاتی آقای اسراری از منظر روانشناسی صفت هانس آیزنک [دوره 15، شماره 30]
:: نورتروپ فرای. خوانش معراج نامه‌نگاری پیامبر اکرم (ص) (دوره ایلخانی و تیموری) از منظر اساطیر ایران باستان [دوره 11، شماره 22]
:: ورقه وگلشاه. تطبیق نقاشیهای تورفان و نگاره های منظومه وَرقه و گلشاه دوره سلجوقی [دوره 5، شماره 10]
:: هر روز همان خواب تکراری مطالعه تطبیقی دو منظر «بازی‌شناسی» و «روایت‌شناسی» به تحلیل ظرفیت‌های زیباشناختی بازی‌های رایانه‌ای هدفمند [دوره 7، شماره 14]
:: هفت‌پیکر. نقد نشانه‌شناختی نگاره بهرام گور در گنبد سپید براساس رمزگان تصویری امبرتو اکو [دوره 4، شماره 8]
:: هنر هخامنشی بررسی و مقایسه ویژگی‌های بصری نقش‌برجسته‌های صخره‌ای آنوبانینی و بیستون [دوره 10، شماره 19]
:: هنرمندان ایرانی بازنمایی هویت در آثار هنرمندان عکاس و نقاش معاصر ایرانی [دوره 13، شماره 26]
:: هنرمند. رابطه بین تداعی‌های تصویری از یک قطعه مقوایی ثابت بی‌هدف با درون‌گرایی– برون‌گرایی و میزان خلاقیت گروهی از هنرمندان تجسمی [دوره 5، شماره 9]
:: هنرهای تجسمی معاصر ایران و عرب. هنر خاورمیانه در پارادایم ترنس‌مدرن: تحلیل تطبیقی سه جریان در هنرهای تجسمی معاصر خاورمیانه [دوره 11، شماره 22]

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی مطالعات تطبیقی هنر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Scientific Journal of Motaleate-e Tatbiqi-e Honar

Designed & Developed by : Yektaweb