1. آزادهفر، محمدرضا (1395). مبانی آفرینش ملودی در آهنگسازی. چاپ اول، تهران.
2. آزادهفر، محمدرضا و اصلمند، سید مصطفی (1400). مروری بر چالشهای طراحی موسیقی متن در بازیهای رایانهای. هفتمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای، فرصتها و چالشها. اصفهان: دانشگاه اصفهان. 11-1.
3. آزادهفر، محمدرضا؛ رشیدی، صادق و رضایی، حمیدرضا (1393). فرم و سازگزینی در موسیقی فیلم. بنیانهای نظری و عملی موسیقی فیلم با رویکرد سینمای کشورهای اسلامی. تهران: سوره مهر. 83-57.
4. آشتیانی، مهرداد؛ خزانهداری، مژگان و رسولی، طه (1392). فرهنگ واژگان و دانشنامه تولید بازیهای رایانهای. چاپ اول، تهران: بنیاد ملی بازیهای رایانهای.
5. اصلمند، سید مصطفی (1398). "نقش لایتموتیف در طراحی موسیقی متن بازیهای رایانهای". پایاننامه کارشناسی ارشد، آهنگسازی. دانشگاه هنر تهران. دانشکده موسیقی.
6. اسپاسبین، ایگور ولادیمیروویچ (1394). فرم موسیقی. ترجمه مسعود ابراهیمی، چاپ دوم، تهران: همآواز.
7. برت، جرج (1383). هنر موسیقی فیلم. ترجمه مرجان بیدرنگ، چاپ اول، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
8. پرندرگاست، روی مک (1381). موسیقی فیلم، هنر فراموششده. ترجمه محسن الهامیان، چاپ اول، تهران: گشایش.
9. خواجهنوری، شاهرخ و تمجیدی، محمدحسین (1383). موسیقی فیلم. چاپ دوم، تهران: بنیاد سینمایی فارابی.
10. کورگیان، تاتیانا سورنونا (1396). فرم در موسیقی. ترجمه مسعود ابراهیمی، چاپ اول، تهران: نای و نی.
11. کول، ویلیام (1369). فرم موسیقی. ترجمه کریم گوگردچی، چاپ اول، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- A Plague Tale: Innocence (2019). PS Video Game. Directed by David Dedeine and Kevin Choteau. Music by Olivier Deriviere. Paris: Focus Entertainment.
12. Apel, W. (2003). The Harvard dictionary of music. Cambridge: Harvard University Press.
13. Arias, J.L. (2013). "Game X Film Music: A Study of Final Fantasy's Employment of Film Music Techniques". MA Thesis. Texas: Texas State University.
14. Aslmand, S.M. (2022). Music and the Empathy of the Player Towards the Character in Video Games. The 7th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities. Isfahan: University of Isfahan. 1-6.
15. Carreker, D. (2012). The Game Developer's Dictionary: A Multidisciplinary Lexicon for Professionals and Students. Boston: Cengage Learning.
16. Cohen, A.J. (1998). The Functions of Music in Multimedia: A Cognitive Approach. In Proceedings of the Fifth International Conference on Music Perception and Cognition. Seoul: Seoul National University. 13-20.
17. Coleman, L. & Tillman, J. (2017). Contemporary Film Music. London: Palgrave Macmillan. [
DOI:10.1057/978-1-137-57375-9]
18. Crathorne, P.J. (2010). "Video game genres and their music". Phd Thesis. Stellenbosch: University of Stellenbosch.
19. Horizon Zero Dawn (2017). PS Video Game. Directed by Mathijs de Jonge. Music by Joris de Man, The Fligh (Band), Niels van der Leest and Jonathan Williams. San Mateo, California: Sony Interactive Entertainment.
20. Inception (2010). DVD. Directed by Christopher Nolan. Music by Hans Zimmer. Los Angeles: Warner Bros.
21. Karlin, F. & Wright, R. (2004). On the track: A guide to contemporary film scoring. London: Routledge.
22. Moormann, P. et al. (2013). Resourceful Frames and Sensory Functions - Musical Transformations from Game to Film in Silent Hill. Music and Game: Perspectives on a Popular Alliance. Mundhenke, F. (Ed.). Berlin: Springer Science & Business Media. 107-124. [
DOI:10.1007/978-3-531-18913-0_6]
23. Munday, R. (2007). Music in video games. Music, Sound and Multimedia: From the Live to the Virtual. Sexton, J. (Ed.). Edinburgh: Edinburgh University Press. 51-67 . [
DOI:10.3366/edinburgh/9780748625338.003.0004]
24. Neumeyer, D. (2014). The Oxford handbook of film music studies. Oxford: Oxford University Press. [
DOI:10.1093/oxfordhb/9780195328493.001.0001]
25. Phillips, W. (2014). A composer's guide to game music. Cambridge: MIT Press.
26. Plut, C. & Pasquier, P. (2019). Music Matters: An empirical study on the effects of adaptive music on experienced and perceived player affect. IEEE Conference on Games (CoG). London: Queen Mary University of London. 1-8. [
DOI:10.1109/CIG.2019.8847951]
27. Plut, C. & Pasquier, P. (2020). Generative music in video games: State of the art, challenges, and prospects. Entertainment Computing, 33, 1-2 (100337). [
DOI:10.1016/j.entcom.2019.100337]
28. Prechtl, A. (2016). "Adaptive music generation for computer games". PhD Thesis. Open University.
29. Stevens, R. & Raybould, D. (2011). The game audio tutorial: A practical guide to creating and implementing sound and music for interactive games. London: Routledge.
30. Stevens, R. & Raybould, D. (2016). Game audio implementation: A practical guide using the unreal engine. London: Routledge. [
DOI:10.4324/9781315772783]
31. Summers, T. (2016). Understanding video game music. Cambridge: Cambridge University Press. [
DOI:10.1017/CBO9781316337851]
32. Swalwell, M. & Wilson, J. (2008). The pleasures of computer gaming: essays on cultural history, theory and aesthetics. North Carolina :McFarland.
33. Sweet, M. (2015). Writing interactive music for video games: A composer's guide. London: Pearson Education.
34. Thomas, C. (2016). Composing music for games: the art, technology and business of video game scoring. London: Routledge.
35. Vasco, H. (2019). The film and media creators' guide to music. London: Routledge. [
DOI:10.4324/9781315165752]
36. Wallen, Z. (2007). Case Study: Film Music vs. Video-Game Music: The Case of Silent Hill. Music, Sound and Multimedia: From the Live to the Virtual. Sexton, J. (Ed.). Edinburgh: Edinburgh University Press. 68-81 . [
DOI:10.3366/edinburgh/9780748625338.003.0005]
37. Walus, B.P. (2012). "A new modular approach to the composition of film music". PhD Thesis.
38. The University of Adelaide.
39. Werle, X.D. (2014). "The Music of World of Warcraft Lore of Epic Music". PhD Thesis. University of California.
40. Young, D.M. (2012). "Adaptive game music: the evolution and future of dynamic music systems in video games". PhD Thesis. Athens: Ohio University.