1. برادی، لیئو و کوئن، مارشال (1396). نظریه و نقد فیلم 1: زبان سینما. تهران: حکمت سینا.
2. استم، رابرت (1383). مقدمهای بر نظریه فیلم. ترجمه گروه مترجمان، به کوشش احسان نوروزی، تهران: سوره مهر.
3. ضابطی جهرمی، احمد (1377). بررسی و نقد نظریه سینمایی رودلف آرنهایم. فصلنامه هنر، (35)، 223-214.
4. پانوفسکی، اروین (1401). سبک و رسانه در تصاویر متحرک. ترجمه زهرا الوندی، مطالعات هنر و زیباشناسی، دوره دوم (3)، 151-136.
5. آرنهایم، رودلف (1355). فیلم بهعنوان هنر. ترجمه فریدون معزی مقدم، تهران: امیرکبیر.
6. Arnheim. R. (1974) On The Nature of Photography, Critical Inquiry, 1 (1), 149- 181. [
DOI:10.1086/447782]
7. Arnheim. R. (1992), To The Rescue of Art: Twenty-Six Essays, Berkeley: University of California Press. [
DOI:10.1525/9780520911390]
8. Arnheim. R. (1997), Film Essays and Criticism, trans. Brenda Benthien, The University of Wisconsin Press: Wisconsin.
9. Białostocki. J. (1970). Erwin Panofsky (1892-1968): Thinker, Historian, Human Being, Simiolus: Netherlands Quarterly for the History of Art, 4 (2), 68-89. [
DOI:10.2307/3780356]
10. Kyle, S. ed. (2022). Oxford Handbook of Film Theory, Oxford University Press: New York.
11. Lavin, I. (1995). "Introdution" in Three Essays on Style by Erwin Panofsky, ed. Irving Lavin, The MIT Press: Cambridge.
12. Levin, T. Y. (1996). Iconology at the Movies: Panofsky's Film Theory, The Yale Journal of Criticism, 9 (1) 27-55. [
DOI:10.1353/yale.1996.0008]
13. Panofsky, E. (1954), Galileo as a Critic of the Arts, Springer. [
DOI:10.1007/978-94-017-6203-8]
14. Panofsky, E. (2009). "Style and Medium in the Motion Pictures" in Film Theory and Criticism: Introductory Readings, eds., Leo Braudy & Marshall Cohen, seventh edition, Oxford University Press: New York.
15. Pavis, P. (2016). The Routledge Dictionary of Performance and Contemporary Theatre, trans. Andrew Brown, Routledge: New York. [
DOI:10.4324/9781315721156]
16. Prange, R. (1994). "Stil und Medium. Panofsky 'On Movies'" in Erwin Panofsky: Beiträge des Symposions Hamburg 1992, hrsg. von Bruno Reudenbach, Berlin: Akademie Verlag.
17. Saks, L. (1997). Film Spectator of Film Auteur? Flâneurial Reinscriptions, Spectator, 18 (1), 24-37.
18. Schmitz, N. M. (2013) Arnheim versus Panofsky/ Modernismus versus Ikonologie. Eine exemplarische Diskursanalyse zum Verhältnis der Kunstgeschichte zum filmischen Bild. IMAGE. Zeitschrift für interdisziplinäre Bildwissenschaft, 9 (1), 85-104.
19. Wallenstein, S. O. (2010), Space, time, and the arts: rewriting the Laocoon, Journal of Aesthetics and Cutlture2 (1), 113. [
DOI:10.3402/jac.v2i0.2155]