1. آذری، علاءالدین. (1367). تاریخ روابط ایران و چین. تهران: امیرکبیر.
2. افروغ، محمد. (1393). نماد و نماد شناسی در فرش ایران: انتشارات میردشتی.
3. افروغ، محمد. (1398). بررسی نظام گفتمانی طرحواره تنشی در قالی سنگشکو موزه میهو. فصلنامه علمی نگارینه هنر اسلامی، دوره ششم (17)، 33-23
4. اسپنانی، محمد علی. (1378). فرش صفوی از منظر نوآوری در طرح و نقش. گلجام (9)، 33-9
5. پوپ، آرتور؛ اکرمن، فیلیس. (1387). سیری در هنر ایران. جلد پنجم. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
6. تقوی، عادل. (1388). بازخوانی تحولات تجاری صنعت فرش در عصر صفوی. گلجام (12)، 67-55
7. توکلی، شیوا؛ چیت سازیان، امیر حسین و نیک اندیش، بهزاد. (1394). زیبایی شناسی و نماد گرایی نقش پرندگان در فرش دوره صفویه. پیکره، دوره چهارم (8)، 15-13
8. حصوری، علی. (1385). مبانی طراحی سنتی در ایران. تهران: چشمه.
9. دریائی، نازیلا. (1386). زیبایی شناسی در فرش دستبافت ایران. تهران: مرکز ملی فرش ایران.
10. رحیم پور، شهدخت. (1394). بررسی جایگاه اسب از اسطوره تا تداوم نقش آن بر فرش. فصلنامه علمی نگارینه هنر اسلامی. دوره دوم (6)، 36-21
11. زکی، محمدحسن. (1363). تاریخ صنایع ایران بعد از اسلام. ترجمه محمد حسن خلیلی. چاپ دوم. تهران: اقبالی.
12. ژوله، تورج. (1390). پژوهشی در فرش ایران. تهران: یساولی.
13. عصاره، امیر حسین و کابلی، سید علی آقا. (1381). واژگان فرش. اصفهان: انتشارات گلدسته.
14. فاضلی، محمدتقی. (1390). جاده ابریشم و نقش ایران به عنوان عامل ارتباط غرب و شرق در دوران باستان. پژوهش نامه تاریخ، سال هفتم (25)، 129-116
15. کمندلو، حسین. (1391). قالیهای افشان شاه عباسی (هراتی) خراسان در دوره صفویه. آستان هنر (1)، 15-6
16. نایب زاده، راضیه و سامانیان، صمد. (1395). نقش و مفهوم اژدها در باورهای ایران و چین با تاکید بر دوره صفوی ایران و اواخر دوره مینگ و اوایل چینگ چین. علمی- پژوهشی مطالعات تطبیقی هنر. سال ششم (11)، 84-69.
17. Abouali, L.; Wu, Z. & Kaner, J. (2018). Chinese Visual Traditions Encountered on Safavid Furniture. Bulletin of the Transilvania University of Braşov Series II, 11 (2), 81-94.
18. Anderson Galleries. (2016). 150 Rugs from Chinese Turkestan and from China Proper, in Small, Medium and Large Sizes. New York: The Anderson Galleries, 3-4.
19. Bell, H. (1918). A Chinese Carpet. Lent by a Friend of the Museum. Philadelphia Museum of Art, 16 (60), 3-7. [
DOI:10.2307/3794085]
20. Bennett, I. (1987). Safavid Carpets Splendours in the City of Silk. Hali, April-May-June, 2 (9), 42-50.
21. Daftari, M. (1999). The Main Commonalities in the Islamic Culture of the Muslims of Iran and the Hui Nationality of China, Sage Publication New Delhi Thousand London, 35 (4), 403-437. [
DOI:10.1177/000944559903500403]
22. Day, S. (1989). Chinoiserie in Islamic Carpet Design. Hali, December, 48, 38-45.
23. Dimand, M. S. (1930). A Handbook of Mohammedan Decorative Arts. New York: Metropolitan Museum of Arts. [
DOI:10.2307/1522750]
24. Eiland, M. L. (2003). Carpets of the Ming Dynasty?. Est and west journal, 53(1/4), 179-208.
25. Ford, P. R. J. (2008). Oriental Carpet Design a Guide to Traditional Motifs, Patterns and Symbols. London: Thames & Hudson.
26. Franses, M. (1982). Early Ninghsia Carpets. Hali, Summer, 5 (2), 132-140.
27. Franses, M. & Pinner. R. (1982). The Chinese Carpet Collection. Hali, Summer, 5 (2), 142-148.
28. Franses, M. (1997). Fengruan Rutan: Silk Pile Covers from Western China. Hali Annual, 84- 107.
29. Franses, M. (2005). Classical Chinese Carpets 1400-1750. Museum of East Asian Art in Cologne, 60-71.
30. Franses, M. (2008). A Museum of Masterpieces: Safavid Carpet in The Museum of Islamic Art, Qatar. Hali, Spring, 155, 73-89.
31. Franses, M. (2008). A Museum of Masterpieces. 2: Iberian and East Mediterranean Carpets in the Museum of Islamic Art, Doha. Hali, Autumn, 157, 69-95.
32. Franses, M. (2012). Forgotten Carpet in Forbidden City. Hali, Autumn, 173, 47-87.
33. Hali. (2012). Auction Price Guide. Hali, Autumn, 107-119.
34. Hayward Gallery. (1983). The Eastern Carpet in the Western World from the 15th to 17th Century. Hali, Autumn, 5 (3), 309.
35. Lassikova. G. (2010). Hushang the Dragon-slayer: Fire and Firearms in Safavid Art and Diplomacy. Iranian Studies. 43(1), 29-50. [
DOI:10.1080/00210860903451204]
36. Makariou, S. (2012). From Revolution to Revelation. Hali, Autumn, 173, 48-51.
37. Maktabi, H. (2018). Tehran's Treasure Trove. Hali, Spring. 195, 48-58.
38. Pop, A; Riefstahl, R & Ackerman, PH (1917). Catalogue Mrs. Phoebe A. Hearst Loan collection. San Francisco: The San Francisco Art Association, 1-253.
39. Rostov, C. I; Guanyan, J. (1983). Chinese Carpets. New York: Abrams.
40. Schimtz, B. (2012). Carpets vii Islamic Persia to the Mongols. Iranica, 861-864.
41. Scollay, S. (2006). A Good Meaning, The Powerhouse Museum Ningxia Rug: A Study in Cultural Exchange. Hali, May-June, 146, 70-75
42. Stead, R. (1974). Ardabil Carpets. California. Malibu: The J. Paul Getty Museum, 1-50.
43. Young, L. (1982). The Calligraphic Tradition in Chinese Carpets. Hali, Summer, 5 (2), 156-158.
44. URL1:https://asia.si.edu/exhibition/for-europe/(access date: 2021/10/20).
45. URL2: https://collections.vam.ac.uk/item/O54307/the-ardabil-carpet-carpet-unknown/(access date: 2021/10/20).
46. URL3: https://collections.vam.ac.uk/item/O85144/the-chelsea-carpet-carpet-unknown/?carousel-image=2006AF8442 (access date: 2021/10/20).
47. URL4 : https://collections.vam.ac.uk/item/O98834/carpet-unknown/ (access date: 2021/10/20).
48. URL5: https://www.miho.jp/booth/html/artcon/00001357e.htm ( access date: 2021/5/1).
49. URL6: https://www.chinafetching.com/qilin (access date: 2021/12/10).