Journal archive for Google Scholar Robot!

Scientific Journal of Motaleate-e Tatbiqi-e Honar

نشریه علمی مطالعات تطبیقی هنر



Volume 10, Number 19 (2020-9)


Providing a Model for Shaping the Subject in Comparative Studies and Research in the Field of Art with Emphasis on Interdisciplinary Studies
ارائۀ الگویی برای شکل‌دهیِ موضوع در مطالعات و پژوهشهای تطبیقی در حوزۀ هنر با تاکید بر مطالعات میان‌رشته‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Scrutinizing Soteriology Concept in Flood and the Ark Images
بررسی مفهوم نجات‌بخشی در نگاره‌های طوفان و کشتی نجات‌بخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Studying Mandarin Square Badge Designs in Ilkhanid and Timurid Garments and Matching them with Yuan and Ming Chinese Garments
مطالعه نقوش نشان مربع ماندارین در پوشاک ایلخانی و تیموری و تطبیق آنها با البسه یوان و مینگ چین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review and Comparison of the Visual Characteristics of Anubanini and Bistoon Rock Reliefs
بررسی و مقایسه ویژگی‌های بصری نقش‌برجسته‌های صخره‌ای آنوبانینی و بیستون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Criteria of Artistic Expression in the First and Second Half of Qajar Era with an Emphasis on the Murals of Royal Reception in Negarestan Palace and Nezamiyeh Mansion
معیارهای گفتمان هنری در نیمه اول و دوم عصر قاجار با تکیه بر ویژگیهای سبک‌شناختیِ دیوارنگاره صف سلام کاخ نگارستان و عمارت نظامیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Gereh-chini Decorations in Visual Structure of theOpening Windows of the two Historical Villages of Masouleh and Abyaneh
قیاس تزئینات گره‌چینی در ساختار بصری پنجره‌های بازشو دو روستای تاریخی ماسوله و ابیانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reading the Rembrandt’s Self-Portraits Based on the Concept of Lacanian Object
خوانش خودنگاره‌های رمبرانت براساس مفهوم شئ لاکانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparison of Meaningful Structure of Paintings and Social Class of Artists in the Illumination of the Great Shahnama of Ilkhanid and SAMAK-E AYAR
ساختار معنادار نگارگری و طبقه اجتماعی هنرمندان در شاهنامه بزرگ ایلخانی و سمک عیار با رویکرد ساخت‌گرایی تکوینی گُلدمن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles