1. اژدری، علیرضا؛ فریدیزاد، مسعود و کامهخوش، پارسا (1389). بهسوی راهکاری برای طراحی فرهنگمحور. هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی، (42)، 65-57.
2. انواری، محمدرضا (1390). نقد و بررسی نظریه کنش متقابل نمادین. معرفت، (167)، 171-153.
3. چیتسازیان، امیرحسین (1385). نمادگرایی و تأثیر آن در فرش ایران. گلجام، (4و5)، 56-37.
4. حشمتیرضوی، فضلالله و آذرپاد، حسن (1384). فرشنامه ایران. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
5. دادور، ابوالقاسم و دالایی، آزاده (1395). مبانی نظری هنرهای سنتی (ایران در دوره اسلامی). تهران: مرکب سپید.
6. ژوله، تورج (1390). پژوهشی در فرش ایران. تهران: یساولی.
7. شاهچراغی، آزاده و اسلامی، سید غلامرضا (1387). بازخوانی نظام معماری باغ ایرانی در باغ ـ فرش ایرانی با تأکید بر نظریه بومشناختی ادراک محیط. گلجام، دوره 4 (۹)، 86-63.
8. فیضآبادی، محمود؛ انصاری، مجتبی و میرحسینی، سید مجتبی (1394). هندسه مشترک در باغ و فرش ایرانی. نگارینه هنر اسلامی، (5)، 37- 27.
9. گودرزی سروش، محمدمهدی و مختاباد امرئی، سید مصطفی (1392). نمادگرایی باغ ایرانی در دوره اسلامی. هویت شهر، دوره 13 (7)، 63-55.
10. مرتضائی، سید رضا (1389). بنیانهایی پیرامون شناخت تعامل فرهنگ و طراحی (محصول). هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی، (43)، 68-57.
11. ندائیفرد، احمد (1386). هویت فرهنگی و نقش آن در طراحی محصولات. هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی. (30)، 98-91.
12. نصر، سید حسن (1389). هنر و معنویت اسلامی. ترجمه رحیم قاسمیان، تهران: نشر حکمت.
13. نیکولز، بیل (1385). ساختگرایی، نشانهشناسی سینما. ترجمه علاءالدین طباطبایی، تهران: هرمس.
14. وندشعاری، علی و نادعلیان، احمد (1385). تجلی عرفان در قالیهای عصر صفوی. نگره. دوره 2 (2و3)، 95-85.
15. Curatola, Giovanni (1985), "Gardens and Garden carpet an open problem". Environmental Design; Journal of the Islamic Environ mental Design center. 2. 90-97.
16. Gao, Y., Fang, W., Gao, Y., & Lin, R. (2018). Conceptual framework and case study of china's womanese scripts used in culture product design. Journal of Arts and Humanities, 7(3), 57-67. [
DOI:10.18533/journal.v7i3.1363]
17. Hsu, Chi-Hsien.; Yeh, Mo-Li.; Lin, Po-Hsien. & Lin, Rungtai (2012). Representing traditional culture-poetry applying elements on product design. In P. Vink (Ed.). Advances in social and organizational factors (757-766). London: Taylor and Francis
18. Hung, YH.; Li, WT & Goh, Y.S. (2013). Integration of Characteristics of Culture into Product Design: A Perspective from Symbolic Interactions. In: Rau, P.L.P. (eds) Cross-Cultural Design. Methods, Practice, and Case Studies. CCD 2013. Lecture Notes in Computer Science, vol 8023. Springer, Berlin, Heidelberg. Doi: 10.1007/978-3-642-39143-9_23. [
DOI:10.1007/978-3-642-39143-9_23]
19. Lee, K. P. (2004). Design methods for a cross-cultural collaborative design project. In J. Redmond, D. Durling, & A. de Bono (Eds.), Proceedings of Design Research Society International Conference - Futureground (Paper No.135), Melbourne: Monash University.
20. Leong, D. & Clark, H. (2003). Culture-based knowledge towards new design thinking and practice - A dialogue. Design Issues, 19(3), 48-58. [
DOI:10.1162/074793603768290838]
21. Lin, R. T. (2005). Creative learning model for cross cultural products. Art Appreciation, 1(12), 52-59.
22. Lin, R. T. (2006). Scenario and story-telling approach in cross cultural design. Art Appreciation, 2(5), 4-10.
23. Lin, Rung-Tai (2007). Transforming Taiwan Aboriginal Cultural Features into Modern Product Design: A Case Study of a Cross-cultural Product Design Model; International Journal of Design.1(1) No.2, 45-53.
24. Moalosi,R.; Popovic,V.; Hickling-Hudson, A & Kumar (2005). Integrating Culture within Botswana Product Design. International Design Congress. Yunlin, Taiwan, November 1-4.
25. Moalosi, R.; Popovic, V. & Hickling-Hudson, A. (2010). Culture-orientated product design. International Journal of Technology and Design Education, 20(2), 175-190. doi:10.1007/s10798-008-9069-1. [
DOI:10.1007/s10798-008-9069-1]
26. Prameswari, Intan.; Hibino, Haruo & Koyama, Shinichi (2017). The Role of Cultural Schema in Developing Cultural- Based Product Design. Journal of the Science of Design. 1(1). 55-66.
27. Ser, S. (2018). On culture-oriented product design: a study to transform cultural features to design elements. International Journal of Creative Future & Heritage, 6(2), 163-197. [
DOI:10.47252/teniat.v6i2.198]
28. Sun, Yikang.; I-WenWu & Rungtai Lin. (2022). Transforming "Ritual Cultural Features" into "Modern Product Forms": A Case Study of Ancient Chinese Ritual Vessels. Religions 13. 517. [
DOI:10.3390/rel13060517]
29. Wang, Y-H.; Qin, S & Harrison (2013). Culture-inspired design principles, methods and tools in current products. Paper presented at 2013 IASDR Conference: Consilience and Innovation in Design. http://design- cu.jp/iasdr2013/papers/1271-1b.pdf
30. Yen, H. Lin, P. & Lin, R. (2014). A Study of Cultural Products and the Characteristics of Qualia, in Lim, Y., Niedderer, K., Redström, J., Stolterman, E. and Valtonen, A. (eds.), Design's Big Debates - DRS International Conference 2014, 16-19 June, Umeå, Sweden. https://dl.designresearchsociety.org/drs-conferencepapers/drs2014/researchpapers/35
31. Zec, P. (2002). Lifestyle and product culture for a global age: good design. Innovation. 21(2), 34-38.